We re-invent onboarding.

Vianne van Oosterom
Vianne van Oosterom Learning Specialist
Er wordt hard gewerkt... aan TinQwise Newbies

Er wordt hard gewerkt... aan TinQwise Newbies

Hoe geef ik onze nieuwe collega’s een goede landing? In antwoord op deze vraag maken we al jaren met veel plezier onboarding journeys op maat voor de meest uiteenlopende bedrijven en merken: Hunkemöller, Tommy Hilfiger, Debuut, Randstad, Young Capital... Steeds met een uniek concept, inhoud en look & feel, passend bij het desbetreffende bedrijf. En met succes

Maar wat is de grote gemene deler van deze oplossingen? Wat maakt dat nieuwe collega’s écht aan boord zijn? Dat ze zich goed voelen en snel hun talent kunnen inzetten? 

Het antwoord is: het bieden van een bijzondere ervaring. Die aansluit bij de emotie van nieuwe collega’s. Want of je nu een doorgewinterde professional bent of vers van de studie komt, die emotie is er. Altijd. Nieuwe medewerkers hebben de behoefte om zich thuis te voelen. Om op hun gemak te zijn, hun nieuwe collega’s te leren kennen en te worden gezien. Zodat ze zelfverzekerd en uitgerust zijn om een zinvolle bijdrage te leveren. En dat doe je niet alleen met praktisch inwerken, ‘Hier is je bureau, je laptop en je inlog.’ Dat doe je met een totaalbeleving die de energie van nieuwe mensen vasthoudt.

Met dit uitgangspunt zijn we aan de slag te gaan. Volgende week lanceren we TinQwise Newbies: onboarding voor elk type bedrijf. Basis is de onboarding app Newbies Kickstart. Met Newbies Kickstart hebben nieuwe collega’s hun persoonlijke onboarding coach in hun broekzak. Een coach die vragen stelt, activiteiten aanraadt, een spiegel voorhoudt en handige tips en tricks voor de eerste weken deelt. Zo speelt de app perfect in op de specifieke emoties die onboardees ervaren. Je kunt deze app uitbreiden met eigen branding, een event, buddy support en specifieke content.

UPDATE

Inmiddels zijn we live! Bekijk hier het nieuws: "TinQwise introduceert Newbies."

Lees verder