Debuut

Onboarding in een culinair jasje

Onboarding in een culinair jasje

Studenten die naast hun studie wat bijverdienen, extra hulp in de drukke zomermaanden, uitzendkrachten - de horeca is voor velen een vluchtig vak. Een komen en gaan van mensen, die je, als eigenaar, het liefst zo lang mogelijk wilt behouden en verbonden wilt laten voelen met je bedrijf. Zo ook Debuut - een partij die verschillende horecazaken beheert door heel Nederland. Echte aanpakkers, met een eigen visie op gastvrijheid. Maar hoe zorg je ervoor dat je medewerkers, verspreid over verschillende restaurants door het hele land, zich onderdeel voelen van het grotere geheel?

TinQwise ontwikkelde een onboarding platform, een app, waarmee nieuwe medewerkers een vliegende start krijgen en huidige medewerkers herinnerd worden aan het Debuut-gevoel. Want uiteindelijk zijn alle medewerkers onderdeel van Debuut. Ook al loop je dagelijks in de bedrijfskleding van je eigen restaurant.

Slimmer

Het dashboard van de app bestaat uit twee onderdelen: preboarding en onboarding. Deze bestaan uit korte learning bites vol vakgerelateerde kennis. Hierin kun je als nieuwe medewerker leren voordat je aan de slag gaat, maar ook wanneer je al aan het werk bent. Zodat je ook tijdens je werkzaamheden meer informatie kunt vinden, als je het even niet meer weet. 

Slimmer

Socialer

In de horeca sta je er niet alleen voor – je werkt samen met en leert van je collega’s. Zo is het platform ook ingericht: eén centrale plek voor (nieuwe) medewerkers die leren en communiceren samenbrengt en zo mensen verbindt met Debuut. Aan het einde van iedere learning bite kun je als gebruiker aangeven wat je ervan vond. Je ziet meteen de resultaten van je collega’s terug. Zo leer je niet alleen zelf, maar ook van elkaar. Social learning noemen we dat. 

Socialer

Start small, dream big

De app is niet alleen bedoeld voor onboarding – door alle handige informatie die erin zit, kan het ook je blik openen als je door wilt groeien binnen Debuut. Zo ontstaat een vaste kern aan dedicated medewerkers, die je via één centraal kanaal kunt bereiken. Al deze medewerkers hebben in de app een profiel, waardoor er in de toekomst makkelijk een chatfunctie of smoelenboek toegevoegd kan worden. Zo kan je niet alleen jezelf ontwikkelen, maar kan het platform dat ook. 

Start small, dream big

Deze TinQers werkten mee aan dit project