Bibliotheek Eemland

De case
Educatief ontsnappen in 60 minuten

Educatief ontsnappen in 60 minuten

Samenwerken, probleemoplossend denken en zelfs leren programmeren. Allemaal voorbeelden van 21st century skills die kinderen nodig zullen hebben in het werkveld van de toekomst. Maar hoe leer je kinderen van groep 5 tot en met 8 en de eerste en tweede klas van het voortgezet onderwijs nou op een leuke manier deze vaardigheden aan? Bibliotheek Eemland vroeg TinQwise Immersive om een ervaring te creëren: de eerste educatieve escape room voor kinderen is geboren.

Slimmer

De escape room bevat allerlei puzzels die gemaakt zijn om de skills van de kinderen te testen. Bijvoorbeeld de vaardigheid om samen te werken. Want, in je eentje lukt het niet om de puzzels op te lossen en daarom gaat een hele klas tegelijk de escape room in. Om met elkaar het uiteindelijke doel te bereiken. Voor de jongsten is dat het terugvinden van kat Mittens, de oudere kinderen proberen een ontvoerde vlogger te redden. Door creatief te zijn en problemen op te lossen kom je er samen slimmer uit!

Slimmer

Socialer

Om 21st century skills te leren, moet je er ook echt mee aan de slag. Dat leer je niet door in een lokaal achter de computer te zitten. Dat leer je door samen te werken met anderen. En dat maakt deze escape room zo uniek: tot wel 30 kinderen kunnen tegelijkertijd aan de slag. En de vaardigheden die ze leren kunnen ze gelijk toepassen in hun eigen sociale leven, online én offline.

Socialer
Bekijk de trailer

Durf jij het aan?

Het resultaat

  • Hard aan het werk om de escape room te bouwen

    Hard aan het werk om de escape room te bouwen

  • Aandacht in lokale media voor de escape room

    Aandacht in lokale media voor de escape room

  • Ook aan deze puzzels is hard gewerkt door HKU-studenten

    Ook aan deze puzzels is hard gewerkt door HKU-studenten

Deze TinQers werkten mee aan dit project