Tommy Hilfiger

De case

Mobile onboarding

Tommy Hilfiger heeft wereldwijd winkels en wil ervoor zorgen dat klanten waar dan ook een consistente klantervaring hebben: De Tommy Customer Experience. Dit vergt van nieuwe medewerkers de nodige kennis en kunde.

TinQwise ontwierp de Tommy University. Een mobile leerplatform dat medewerkers klaarstoomt om de winkelvloer op te gaan en hun productkennis up to date houdt. Zodat medewerkers moeiteloos kunnen onboarden én aan boord blijven met actuele kennis.

Slimmer

In de Tommy Hilfiger University gebruiken we de metafoor van US college. Leren door classes, chapters en Tommy Take-aways. De laatste zijn korte learning bites die aanspreken en uitdagen op het juiste moment. Zo maken we leren persoonlijk en leuk!

Socialer

Store managers willen graag nieuwe medewerkers op weg helpen, maar hebben niet altijd tijd. TinQwise introduceerde de Tommy Guides: directe collega’s die aan nieuwe medewerkers worden gekoppeld om samen door de introductietijd te komen.

Mobile

In de vormgeving is uitgegaan van het mobile first principe: Het leerplatform is in eerste instantie ontworpen voor mobiel. Zodat er overal en altijd geleerd kan worden. Vanzelfsprekend werkt het op desktop ook.

Learning

  • Is 'onboarding' alleen voor nieuwe medewerkers?

    Nee. Het is een kans om de kennis van de hele organisatie weer op te frissen. 

    Leer meer over onboarding

Het resultaat

  • Tommy University

  • Leren over producten en processen

  • ‘Tommy Take Aways’: ‘learning bites’ die aanspreken en uitdagen

  • In verschillende talen, dus voor Tommy Hilfiger wereldwijd inzetbaar

  • Leren wanneer het uitkomt door ‘mobile first’ design

  • Gemakkelijk in gebruik