Onboarding is emotie

Onboarding is emotie

Mensen werken niet meer jaren voor één bedrijf en willen in korte tijd het maximale uit hun baan halen. Combineer dat met het allerhoogste aantal vacatures ooit en dat maakt het voor HR-managers een uitdaging om nieuwe medewerkers te binden. 25 procent van alle nieuwe medewerkers vertrekt binnen het eerste jaar en de grootste piek daarvan ligt in de eerste 45 dagen. Dat kost een middelgroot bedrijf al gauw zo’n € 25.000 aan productiviteit per vertrekkende medewerker!

Een goed inwerkprogramma zorgt voor meer loyaliteit en betere keuzes bij nieuwe collega's. Dat levert direct geld op als ze hierdoor langer blijven, maar bespaart ook kosten doordat mensen die niet bij je passen eerder weggaan.

Bij TinQwise weten we uit ervaring dat inwerken succesvol is als nieuwe medewerkers zich happy voelen en snel hun talent kunnen inzetten. Daar komen natuurlijk praktische zaken bij kijken, maar het begint bij emotie. Met onze onboarding-lijn TinQwise Newbies maken we inwerken bijzonder door in te spelen op de specifieke emoties die mensen ervaren als ze met een nieuwe baan starten.

Maak inwerken bijzonder

Met TinQwise Newbies onboardingpakketten voor elk type bedrijf

Onze onboarding productlijn TinQwise Newbies is ontworpen voor de psychologische uitdagingen die een nieuwe baan oproept bij mensen. Uitgangspunt daarbij is dat iedereen een newbie is. Hoe ervaren ook, als je een nieuwe baan start komen er altijd nieuwe dingen op je af. Newbies helpt je zo snel mogelijk aan werkgeluk en een goede start. En Newbies verbindt collega’s. Succesvol onboarden doe je namelijk niet in je eentje, maar samen.

Bekijk hier de vijf psychologische principes die de basis vormen van Newbies.

Voor elk type bedrijf, voor elk budget en elk timeframe is er een onboardingpakket. Bekijk ze hieronder.

Wat heb jij nodig?

  • Newbies Kickstart

    In één dag up and running met onze onboarding app.

  • Newbies Special

    Onboarding app met keuze uit extra’s: events, buddy support, content, koppeling HR tools

  • Newbies Custom

    Gepersonaliseerd en one of a kind onboarding journey. Volledig op maat.

"Emotie is everything"

Hunkemöller is één van de voorlopers als het gaat om onboarding. Volgens Anne Jaakke, Global HR Director, gaat het om beleving: "Emotie is everything." Bekijk het interview met Anne.

Deze klanten hielpen we al met hun onboarding & offboarding

  • Tommy Hilfiger
  • Hunkemöller
  • ABN Amro
  • Randstad
  • Arcadis
  • Takeaway
  • Debuut
  • Axis

Offboarding

En dan heb je je onboarding goed op orde. Maar wat doe je als mensen weer weggaan?

Mensen wisselen steeds vaker van baan. Wereldwijd. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau van de Statistiek. Veel organisaties maken zich hier zorgen over. Want, daar gaat de investering in werving en ontwikkeling van medewerkers. En wat gebeurt er met alle opgebouwde kennis en ervaring?

Uit onderzoek blijkt dat deze zorgen onterecht zijn. Mensen die vaak van baan wisselen zijn topperformers, brengen veel kennis mee van concurrenten én kunnen snel leren en netwerken. Daarnaast zijn we allemaal one-time-only innovators, dus juist van waarde voor verschillende werkgevers.

Omarm jobhoppers

Joost Uitdewilligen, Creatief Directeur bij TinQwise: “Organisaties kunnen de trend van vaker van baan switchen dus beter omarmen. Het vereist wél een nieuwe manier van denken. In plaats van investeren in headhunters, loyality programs en langdurige development programs kun je er beter voor zorgen dat je het tempo van in- en uitstroom van talent hoog en goed houdt. Dat betekent dus faciliteren van en investeren in on- en offboarding. Goed voor je reputatie en je netwerk.”

Omarm jobhoppers

Meer lezen over offboarding

Deze TinQers weten alles over dit thema.

Meer weten? Stel hier je vraag