The Challenge

Salesmensen zijn competitief en eigenwijs. Dat maakt ze ook goed in hun vak. Hoe benut je die eigenschappen als het om leren gaat?

The Challenge

Vraag

De opdrachtgever: 'Onze salesmensen denken zelf dat ze alles dik voor elkaar hebben maar uit de verkoopcijfers blijkt dat hun markt- en productkennis onder de maat is. Hoe krijgen we ze zover dat ze hun kennis willen verbeteren? Zonder dwang uit te oefenen want dat werkt niet goed. En het moet wel aantoonbaar resultaat hebben, waar jullie mee komen...'

Niet alleen kennis, maar ook houding en gedrag moesten beter. Bijvoorbeeld: kennis over de markten in verschillende delen van de wereld diende te leiden tot meer vaardigheden om het verkoopgesprek te voeren. En ga zo maar door...

Antwoord

14 games in 6 talen die alle 3 de niveaus verbeteren: kennis, vaardigheden en gedrag. De salesmensen worden getriggerd doordat ze de vraag gesteld krijgen: 'Weet je hoeveel je weet? Of onder- of overschat jij jezelf?' Elke keer kiest de salesmedewerker met hoeveel punten hij wedt of hij het antwoord op een vraag weet. De eigen score wordt vergeleken met de top 25 van collega's en de beste wint een diner in een sterrenrestaurant.

Deze training sloeg in als een bom bij de van nature competitieve salesmensen. Zomaar een reactie: 'Ik dacht dat ik klaar was met leren maar dit is gewoon leuk om te doen.' Ook meer weten over koffie? Kijk op: quiz.demasterblenders1753.com

Leervorm

  • Serious gaming

    Leren moet ook leuk zijn! Onderzoek (dat is op te vragen hoor!) van onze eigen trainees toont aan dat fun het leerrendement substantieel vergroot. Net als fraaie vormgeving dat doet. Of dat nu voor een serious game is, of voor een e-learningmodule: het werkt.

    Toon meer leervormen

Het resultaat

  • Screenshots van het eindproduct

    Screenshots van het eindproduct

  • Screenshots van het eindproduct

    Screenshots van het eindproduct

  • Screenshots van het eindproduct

    Screenshots van het eindproduct

  • Screenshots van het eindproduct

    Screenshots van het eindproduct

  • Screenshots van het eindproduct

    Screenshots van het eindproduct