Get the Code!

Compliance gaat over het naleven van afspraken. Maar ook over de organisatiecultuur: wat zijn de waarden en normen? Hoe ga je om met klanten, collega’s en leveranciers? We maakten een online compliance training voor KPN: ‘Get the Code’.

Get the Code!

Vraag

Hoe maak je van compliance voor je medewerkers geen vervelende regeltjeszaak, maar een positieve ervaring? Wij kozen voor een online game. ‘Get the Code’ is een interactieve training met vragen, praktijkcases en spelelementen. Leuk om te doen én gedifferentieerd naar medewerker. Call center medewerkers en collega’s op de winkelvloer hebben nu eenmaal met andere zaken te maken dan collega’s van Sales of ICT. Bij Sales gaat compliance bijvoorbeeld om het wel of niet aannemen van relatiegeschenken. Terwijl het call center vooral te maken heeft met klantgegevens en privacy.

Antwoord

De compliance training van KPN richt zich niet alleen op de regels, maar ook op de principes en kernwaarden van het bedrijf. Deelnemers bouwen breed kennis op over de organisatie. Ook over een onderwerp als maatschappelijk verantwoord ondernemen. ‘Get the Code’ staat niet op zichzelf. Compliance maakt bij KPN onderdeel uit van een grotere integriteitscampagne. Mensen volgen ook dilemmaworkshops en via intranet wordt er over compliance geblogd en gediscussieerd. Juist door mensen over een langere periode en via verschillende kanalen met compliance bezig te laten zijn, geeft KPN ze de gelegenheid om het te verankeren in hun denken en handelen. 

Leervorm

  • Blended learning

    Wij 'zijn' van online leren maar vinden dat een combinatie vaak meer resultaat oplevert. De mix met klassikale training is bekend, maar wij zijn ook fan van combi's van online leren met online coaching, virtual classrooms, trainingsacteurs of zelfs een feest of event!

    Toon meer leervormen