Rituals

Bekijk de video

The Book of Rituals

Rituals maakt van alledaagse routines persoonlijke rituelen. Hun filosofie verovert na Nederland ook de rest van de wereld. In 30 landen zijn er nu wereldwijd ruim 800 winkels en de teller staat nog lang niet stil.

Rituals weet dat hun succes valt of staat door de skills en betrokkenheid van de honderden medewerkers en wil daarom één platform om hun jonge en dynamische team rechtstreeks en snel te kunnen trainen, informeren en motiveren.  

The Book of Rituals is een co-creatie waar we super trots op zijn. Een innovatief data-driven platform dat continu meebeweegt met de wensen en behoeften van Rituals. Vanaf het moment van onboarding tot aan de laatste werkdag is het ieders steun en toeverlaat.

Binnen een jaar na de lancering ervaren de ruim 6.500 gebruikers The Book als onmisbaar om hun werk goed te doen. Een waanzinnig compliment! 

Patricia Tang, Rituals

"We werken in co-creatie met TinQwise. Het is fijn om zelf content te creëren en alles snel aan te kunnen passen. TinQwise helpt ons zowel als sparringpartner, als door modules helemaal vorm te geven en daarbij hun sterke didactische kennis toe te passen. We weten wat we aan elkaar hebben en kunnen goed samenwerken. De content is gaaf, inspirerend en behaalt elk leerdoel." 

Patricia Tang, Rituals

The Book

Vanaf je eerste werkdag geeft The Book basiskennis en houvast. Wil je alles weten over een nieuw product? Even snel je geheugen opfrissen? Nieuwe skills trainen?

De content is kort en bondig en geeft je precies wat je op dat moment nodig hebt. The Book is jouw eigen kennis- en leercentrum, waar je ook kunt werken aan je persoonlijke leerdoelen.  

The Book

Look & Feel

Alleen de heerlijke geuren ontbreken, verder ademt het prachtige platform volledig de look, feel en tone of voice van Rituals, waardoor het bedrijfs-DNA bijna als vanzelf wordt overgebracht. Om de gebruiker zo persoonlijk mogelijk te benaderen, is de content vertaald in 8 verschillende talen en is je gebruikservaring uniek, doordat jouw doelen en ambities leidend zijn.  

Look & Feel

Business Cycle

Rituals vernieuwt continu. Het platform is daarom nauw verbonden met de business cycle. Twee weken voordat een nieuw product of proces wordt gelanceerd, biedt The Book digitale modules over die innovaties. Daarna volgen workshops en praktijkopdrachten in de winkel. Zo gaan werknemers vloeiend van weten naar kunnen naar doen - en wordt de interactie met de klant natuurlijk en effectief. 

Business Cycle

Co-creatie

Rituals heeft een eigen team dat de content creëert, update en lanceert. Dit alles gebeurt in nauwe samenwerking met TinQwise, want bij het ontwikkelen van trainingen, het maken van motivatie-modules en het aangaan van gedragsuitdagingen is didactische en innovatieve kracht uiteraard onontbeerlijk. Deze co-creatie levert zowel inhoudelijk als visueel een topresultaat.  

Co-creatie

Data driven

Joost Uitdewilligen, Creatief Directeur TinQwise: "Met honderden mensen in dienst kun je niet alleen op je intuïtie vertrouwen. Een succesvolle academy als The Book heeft een solide basisconcept en groeit vervolgens door het gebruik van data. Wanneer openen gebruikers de updates? Hoelang blijven ze kijken naar de motivatie-video? Wat is hun feedback? Op basis van deze kennis passen we direct het platform aan. Anders doe je maar wat, dat hebben we liever niet."

Data driven

Scale-Up!

Voor een scale-up als Rituals is snelheid en innovatie essentieel, anders kun je je groeitempo niet waarmaken. TinQwise levert de technologie van Qollab en de maandelijkse updates om The Book te laten meegroeien. Aanpassingen en vernieuwingen gaan direct live, zodat Rituals vaart kan houden. Een uitdaging die ons scherp houdt, want snelheid mag nooit ten koste gaan van kwaliteit.

Het aanpassen, verbeteren en uitbreiden van The Book is een ongoing process dat TinQwise en Rituals samen aangaan. Wij kijken al uit naar het volgende hoofdstuk! 

Deze TinQers werkten mee aan dit project