
Picnic Academy: The only way is up
De vrolijke elektrische wagentjes van Picnic zijn vast onderdeel geworden van het straatbeeld. Via hun app bestel je boodschappen, die vervolgens aan de deur worden geleverd. Zonder verzendkosten, mét een glimlach.
Snelheid is bij de online supermarkt het sleutelwoord, en niet alleen op de bedrijvige werkvloer. In 5 jaar tijd maakte Picnic een groeispurt van 30 naar zo’n 6.000 werknemers. En in samenwerking met TinQwise bouwden ze in slechts 6 weken hun nieuwe online Academy.
In die giga snelheid van werken en groeien zat ook de uitdaging van Picnic. Hoe communiceer je linea recta nieuwe processen met duizenden werknemers in drie landen? Hoe zorg je ervoor dat iedereen veilig werkt? Hoe geef je ruimte voor persoonlijke ontwikkeling? En hoe creëer je persoonlijke binding met zo’n pijlsnel groeiend bedrijf?
Picnic wilde één platform om alle kennis en kunde te kunnen delen. Bij TinQwise vielen ze voor de Academy en de optie om zelf de content te ontwerpen. Learning journeys, veiligheidsregels, processen… Alles kun je nu tussen het werk door op je mobiel checken. Super overzichtelijk. En héél snel. Uiteraard.