Hunkemöller

De case
Live it Up!

Live it Up!

Voor de snelst groeiende lingerie retailer ter wereld, Hunkemöller, ontwikkelde TinQwise ‘Live it Up!’; een wereldwijd innovatief online onboarding programma in 17 talen, compleet met events, dat de komende twee jaar maar liefst 22.000 nieuwe medewerksters ‘inwerkt’. Na deze vliegende start, krijg je toegang tot de complete online academy met expert modules zodat je blijft leren.

Medewerksters heten bij Hunkemöller shero’s: een combinatie van she + hero. Dankzij de manier waarop online leren bij Hunkemöller nu is georganiseerd, zijn het bevlogen experts die lingerie verkopen met een  sympathieke missie: ‘Sexy comes in all shapes.’ 

Bekijk de video

Het resultaat

Slimmer

Elke medewerkster heeft in Live it Up! een buddy in real life én een digitale coach. Je bepaalt helemaal zelf hoe deze avatar eruitziet, het mag de CEO van Hunkemöller zijn of toch je favoriete filmster. Deze helemaal-naar-eigen-smaak coach stuurt regelmatig motiverende berichten naar de smartphone van de medewerkster zodat leren top of mind blijft. 

Slimmer

Socialer

De buddy is altijd een senior collega. Die op haar beurt ook online en interactief informatie, adviezen en inspiratie krijgt over hoe haar nieuwere collega’s optimaal te begeleiden. Verderop in de academy worden medewerkers gechallenged samen opdrachten te doen. Het resultaat? Iedereen voelt zich door deze manier van online leren geholpen en gehoord, de gezamenlijke challenges en de brandevents staan garant voor teambuilding, inwerken duurt korter dan ooit - 20 dagen - en de shopmanagers zijn enorm ontlast. 

Socialer

Personaliseren

Eigentijdse techniek aan je leeroplossing toevoegen, zoals de optie om je digitale coach te kiezen, content te delen via social media en een nieuwsgedeelte waar de tweets langskomen, draagt sterk bij aan het succes van je leeroplossing. Want hoe persoonlijker mensen een leeroplossing ervaren, hoe gemotiveerder ze blijven om te leren.

Personaliseren

Learning

  • Kan je de ROI van online leren meten?

    Ja. Kunnen onboarden in 20 dagen is een duidelijk prestatiedoel. Dat bepalen, is een slimme manier om te meten wat je online leeroplossing oplevert. 

De learner journey

  • Opstellen van de learner journey door middel van cocreatie

    Opstellen van de learner journey door middel van cocreatie

  • De Global Retail director introduceert onboardingprogramma Live it Up!

    De Global Retail director introduceert onboardingprogramma Live it Up!

  • Twitter explodeerde tijdens het Brand Event

    Twitter explodeerde tijdens het Brand Event

  • Buddies certificeren zichzelf met het speciale Buddy programme

    Buddies certificeren zichzelf met het speciale Buddy programme

  • Elke winkel is voorzien van een tablet met de Hunkemöller Academy

    Elke winkel is voorzien van een tablet met de Hunkemöller Academy

Deze TinQers werkten mee aan dit project