Hunkemöller

De case
HKM Academy: Learning Culture Platform

HKM Academy: Learning Culture Platform

Hunkemöller werkt altijd aan een optimale learning-cultuur voor medewerkers. Zodat zij het beste uit zichzelf halen, met plezier hun werk doen en het winkelend publiek perfect kunnen helpen. Wereldwijd.

Flexibel leren is daarbij een must. Daarom hielpen wij Hunkemöller met de switch van het bestaande Learning Management System naar hun nieuwe, flexibele, Learning Culture Platform. Met een fris, mobile-first design en een naadloze user experience.

En Hunkemöller zou Hunkemöller niet zijn zonder succesvolle launch-campagne. In minder dan twee maanden werden 30.628 modules afgerond! 

Jolande van der Meer, Hunkemöller

“We werken inmiddels al 5 jaar samen met TinQwise en zijn samen altijd op zoek naar hoe we learning naar het volgende niveau kunnen brengen. 

Iedereen reageert heel positief op de nieuwe look & feel van de Hunkemöller Academy. We vinden het daarnaast heel fijn dat we nu zelf heel makkelijk aanpassingen in de content kunnen maken.”

Jolande van der Meer, Hunkemöller

Netflix

Voor een ideale leerervaring is een inspirerende en naadloze user experience noodzaak. Het nieuwe, mobile first design van de HKM Academy maakt daarom gebruik van het Netflix-concept: visueel sterk, makkelijk te navigeren en te filteren en je kunt zien waar je gebleven bent. 

Afhankelijk van je rol – manager of medewerker, in een winkel of op hoofdkantoor – zie je direct welke learning content op dat moment voor jou relevant is.

Netflix

TinQwise LXP

De nieuwe Hunkemöller Academy is gebouwd met het TinQwise LXP. Het Learning Experience Platform heeft een contentbuilder waarmee het HR-team bij Hunkemöller eenvoudig nieuwe interactieve modules, video’s en manuals kan toevoegen. Volledig branded. En TinQwise genereert data waarmee elke manager gemakkelijk kan analyseren en sturen.

TinQwise LXP
Video

Activatiecampagne

Hunkemöller lanceerde de nieuwe academy met een strak georganiseerde activatiecampagne. Verspreid over zes weken gingen vier modules live, bijvoorbeeld de modules ‘World Class Service’ en ‘Omnichannel’. Elke storemanager kreeg een pakket om een taart te bakken en het te vieren als een heel team gecertificeerd was.

Daarnaast hield Hunkemöller een wedstrijd tussen de regio's, dat zijn 25 tot 40 winkels per regio. De regio die als eerste een certificeringsgraad van 95% haalde en de successen deelde op Instagram met #hkmacademy, won een prijs.

Perfecte doelgroepmarketing. In minder dan twee maanden werden 30.628 modules afgerond!

Deze TinQers werkten mee aan dit project