Leren in Lockdown

Twee weken geleden werd ook onze wereld even stilgezet door de Corona maatregelen. Dagelijkse routines werden in de war geschopt en we moesten de manier waarop we samenwerken aanpassen.

Inmiddels is dat aardig gelukt. We bellen bij TinQwise elke ochtend in om de dag af te trappen. En ons werk gaat allesbehalve gewoon, gewoon door. Sommige klanten bellen om een leerproject stop te zetten. Anderen om er juist een te starten. Want ook zij hebben te maken met een nieuwe realiteit:

Hoe verwelkom je nieuwe medewerkers als ze niet aanwezig mogen zijn? 

Wat leer je over de nieuwe collectie als die niet in de winkel zal hangen? 

Welke praktische tips maken van een schoolklas een online schoolklas?

Dagelijks werken wij samen aan de oplossingen. Samen wordt het beter, zeker nu. Daarom delen we de komende weken onze ervaringen, observaties en ideeën over leren en werken in én na lockdown.

Vandaag deel 1: 

Wijnand Langen
Wijnand Langen Creative strategist

“Alles ligt plat”...

...hoor je de laatste weken vaak. Dat geldt voor sport, horeca, ga zo maar door.

In de supermarkt, zorg en bezorgsector worden echter overuren gemaakt. Mondiaal gezien kondigde Amazon als een van de eerste aan per direct 100.000 nieuwe mensen te werven (in de U.S. alleen al). Nu was dit bedrijf ook voor de Corona crisis al druk op zoek naar personeel.

Dichter bij huis geldt hetzelfde voor Thuisbezorgd.nl. Zij waren al onderbezet en zien het aantal bestellingen alleen maar toenemen nu restaurants gesloten zijn.  

Wij waren dus niet verbaasd dat juist Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, graag door wilde met het digitale onboarding traject dat we voor ze verzorgen. Ook nu starten daar mensen de eerste van de maand. En juist nu is een goed, digitaal onboarding traject, waarbij je echt connectie maakt met mensen, van groot belang voor Takeaway.com.

Samen lanceren we Take Off: een webapp waarmee nieuwe medewerkers kennismaken met Takeaway.com, de werkwijze, de missie en hoe zij daaraan gaan bijdragen. 

De digitale onboarding journey stimuleert een proactieve houding van de new hires, versterkt hun zelfredzaamheid en zorgt voor een netwerk binnen de organisatie. 


Een opsteker voor ons en voor Takeaway.com. Een uitkomst voor iedereen die toch van een restaurantdiner wil genieten. 

Lees verder