ABN AMRO film van TinQwise genomineerd voor Gouden Reiger

We zijn genomineerd voor een Gouden Reiger! Onze film voor ABN AMRO Clearing wordt vertoond tijdens de Avond van de Opdrachtfilm en valt dan mogelijk in de prijzen.

Dit jaar zijn er drie Gouden Reigers te veroveren. De Gouden Reiger is een prijs voor audiovisuele doelgroepcommunicatie. Deze wordt uitgereikt op de Avond van de Opdrachtfilm tijdens het Nederlands Filmfestival. Op 27 november weten we of we zo’n felbegeerd beeldje in de wacht slepen. Er waren meer dan 70 inzendingen, waarvan er straks 21 worden vertoond. In aanmerking komen ‘films of animatiefilms van minimaal een minuut (geen commercials), gemaakt in opdracht van een bedrijf of instelling om een bepaalde doelstelling bij een bepaalde doelgroep te behalen’.

Iron Man
TinQwise maakte de compelling story samen met Zcene Moving Media. Creatief directeur Joost Uitdewilligen: “ABN AMRO wilde visueel laten zien welke weg afgelegd moet worden om de ambities te realiseren. Om deze weg te begaan heb je uithoudingsvermogen en wilskracht nodig. Winnen heeft niet alleen te maken met of je iets goed kunt, maar vooral met je mentaliteit en wendbaarheid. Wij gebruiken in de film de metafoor van de Iron Man. Met behulp van triatleten laten we de relatie zien tussen uithoudingsvermogen en teamwork. Je doet het zelf, maar er staat een team achter je. Het team van de triatleet bestaat uit een coach, fysiotherapeut en trainingsmaatjes. De medewerker bij ABN heeft zijn collega’s. Door kennis met collega’s te delen en deze kennis te vermeerderen kunnen de teams samen vormgeven aan de toekomst. De teams van ABN AMRO Clearing werken wereldwijd en handelen in verschillende tijdzones. Bij een triatlon moet je tijdens verschillende fases dezelfde prestaties leveren. Bij Clearing is dat net zo.”

Onderdeel van iets groots
Joost: “Ik heb goede herinneringen aan het maken van de film. We zijn bijvoorbeeld ’s nachts met een triatleet het IJsselmeer in gedoken.”

“Voor ABN AMRO Clearing was een compelling story een nieuw fenomeen. De film maakte emotionele reacties los bij de medewerkers. Mensen voelden zich onderling verbonden, ook al zitten ze duizenden kilometers van elkaar vandaan. Ze voelden zich onderdeel van iets groots. Heel mooi.”

Aanwezig zijn bij de uitreiking van de Gouden Reigers?
De Avond van de Opdrachtfilm vindt plaats op dinsdag 27 september. Dan wordt ook de compelling story van TinQwise en Zcene in opdracht van ABN AMRO vertoond.

Meer over TinQwise en ABN AMRO Clearing
Hoe zorg je dat medewerkers kennis met elkaar delen, ook al zitten zij duizenden kilometers bij elkaar vandaan? TinQwise ontwikkelde voor ABN AMRO Clearing een online platform. Lees hoe dit mensen betrokken houdt.